Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
japan
Do³±czy³: 10 Kwi 2006 Posty: 65 Sk±d: Miasto Wielkiej Wie¿y
|
Wys³any: Sob Maj 19, 2007 9:36 am Temat postu: |
|
|
Witam Was!
Wiem ¿e bardzo rzadko piszê na forum ale przegl±dam je codziennie i jestem bardzo pocz±tkuj±cy. Na swoim k±cie mam dopiero cztery SR na karmelku. Chcia³bym przedstawiæ jak ja robie SR. Zaczynam od uciêcia z rurki z której bêdzie SR 3 kawa³ków takich o d³ugo¶ci oko³o 35 mm. Bêd± one na formê do ziaren. Nastêpnie ucinam z tej samej rury d³u¿szy kawa³ek który bêdzie korpusem silnika. Nastêpnie przygotowujê karmelek i wk³adam go do wcze¶niej przygotowanych form do ziaren. W tych formach jeszcze wcze¶niej w³o¿ona zosta³a taka tulejka z papieru. Gdy karmelek zaschnie wyciskam razem z papierow± tulejk± ziarna z tych forem. i wk³adam je do silnika. Nie robie pier¶cieni przegradzaj±cych z tego powodu, ¿e ziarna nie wychodz± do¶æ równo na gorze i na dole, chodzi oto ¿e po bokach s± g³adkie bo by³y w formie ale na górze i na dole nie, chyba wiecie o co chodzi i dlatego ze nie s± równe to nie bêd± idealnie do siebie przylegaæ wiêc bêdzie miêdzy nimi jakby taka przegroda jak pier¶cieñ, co daje wiêksz± powierzchniê spalania. Nastêpnie z takiej blachy chyba o grubo¶ci 0,5 mm (co¶ takiego, wiem ¿e jest o wiele grubsza od takiej z puszek i ¿e da siê j± poci±æ no¿yczkami) wycinam kr±¿ek o ¶rednicy wew. korpusu rakiety i wk³adam go u góry silniczka nad ziarnem. Oczywi¶cie korpus jest d³u¿szy o jakie¶ 4 cm po obu stronach od d³ugo¶ci wszystkich trzech ziaren razem wziêtych. Pó¼niej na ten kr±¿ek nalewam gips(niestety nie mam nic lepszego bo rodzice nie pozwalaj± mi kupiæ), i u do³u robiê to samo tylko ¿e w kr±¿ku jest dziurka na dysze i w gipsie te¿. Nastêpnie gdy wszytko zaschnie na górze gipsu znowu k³adê taki kr±¿ek u góry ca³y, a u do³u z dziurk±. Pó¼niej to wszytko do rozgrzanego oleju i zmiêkczone PCV do kieliszka aby siê ³adnie zagiê³o do ¶rodka. Na samym koñcu od do³u i od góry wciskam po dwa rozgrzane gwo¼dziki. I ja tak robiê silniki SR. Jak mo¿ecie to poprawcie mnie co móg³bym zrobiæ lepiej, z tym ¿e nie mam dostêpu do cementu ani nic. Tylko gips. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Las
Do³±czy³: 20 Maj 2007 Posty: 6
|
Wys³any: Nie Maj 20, 2007 10:41 am Temat postu: |
|
|
Gips jest O.K,lecz ja u¿ywam do robienia dysz srajta¶my z wikolem.
Natomiast korpus silnika klejê szk³em wodnym,bardzo dobrze siê spisuje.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek R.
Do³±czy³: 03 Wrz 2004 Posty: 1223 Sk±d: Z ³±k Arkadii a tak serio Kraków
|
Wys³any: Nie Maj 20, 2007 10:53 am Temat postu: |
|
|
Gips siê nie nadaje. Pod wp³ywem temperatury wraca do stanu wyjsciwego czyli proszek. _________________ Czasem okoliczno¶ci zmuszaj± cz³owieka do porzucenia swojej dawnej dzia³alno¶ci |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Las
Do³±czy³: 20 Maj 2007 Posty: 6
|
Wys³any: Nie Maj 20, 2007 11:02 am Temat postu: |
|
|
Wiadomo,¿e sam gips rozrobiony z wod± siê nie nadaje
Ale zmieszany z wikolem i srajta¶m± jest O.K,gdyby nie to,¿e jest odrobinê ciê¿szy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
japan
Do³±czy³: 10 Kwi 2006 Posty: 65 Sk±d: Miasto Wielkiej Wie¿y
|
Wys³any: Pon Maj 21, 2007 5:42 pm Temat postu: |
|
|
Pamiêtajcie, ¿e s± tam jeszcze te moje blaszki z dziurk± i zazwyczaj do gipsu jeszcze podk³adkê dajê jako wstawkê "antyerozyjn±" |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Las
Do³±czy³: 20 Maj 2007 Posty: 6
|
Wys³any: Pon Maj 21, 2007 8:46 pm Temat postu: |
|
|
Lepiej zainwestuj w wikol(mam nadziejê,¿e papier toaletowy masz )nie jest on drogi,a w domu Ci siê jeszcze do czego¶ przyda. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sylwek
Do³±czy³: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wys³any: Pon Maj 21, 2007 9:03 pm Temat postu: |
|
|
Ludzie opanujcie siê wiem, ¿e nie mogê ¿±daæ od was cudów, ale w waszym wieku siedzia³em w bibliotece i wynotowywa³em przeró¿ne rzeczy teraz jest net i wszystko na talerzyk podane a ludzie wci±¿ swoje. Doprawdy nie wiem, czym to jest spowodowane to jakie¶ ogólne otêpienie. Po pierwsze jest ju¿ temat o dyszach gdzie mo¿na by t± dysputê prowadziæ i chyba tam powinna byæ prowadzona wcale bym siê nie wcina³ pomimo poziomu w koñcu to przedszkole, ale nie przesadzajmy wszystko zosta³o ju¿ powiedziane a jak kto¶ chce czatowaæ to raczej nie tu na forum.
Dwie dobre rady ¿aden z was nie ma racji. A mia³a byæ druga rada kurna czytajcie trochê i piszcie z zastanowieniem. O s± trzy dobra trzecia w promocji.
Proszê mnie nie zmuszaæ do jaki¶ drastycznych dzia³añ i pisaæ zgodnie z tematem postu i nie zak³adaæ tematów typu super dysza xxMana, bo temat o dyszach jest i jak kto¶ ma co¶ ciekawego do powiedzenia na pewno jego wypowied¼ nie zostanie nie zauwa¿ona. _________________ Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek700 && ( 2-gie ostrze¿enie )
Do³±czy³: 05 Gru 2007 Posty: 17
|
Wys³any: Czw Gru 06, 2007 1:23 pm Temat postu: silnik |
|
|
witam wszystkich ! jestem amatorem i wogóle jestem od niedawna na tym forum. Ostatnio robilem próby z silnikiem rakietowym (przepis z piroportalu). Wszystko zrobi³em dok³adnie z zaleceniami.I po odpaleniu najzwyczajniej wypali³ siê.(ca³a rakieta nie oderwa³a siê na milimetr od ziemi). My¶le osobi¶cie ,¿e to wina paliwa, bo pewnie nazapali³o siê kana³owo. Ale niejestem pewien. Dok³adnie to niwiem co mam zrobic aby paliwo zapali³o siê kana³owo. Prosze o pomoc. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
..:::DAX:::..
Do³±czy³: 16 Sie 2007 Posty: 47
|
Wys³any: Czw Gru 06, 2007 1:42 pm Temat postu: |
|
|
To jak Ci siê to zapali³o jeSli zrobi³e¶ kana³ to pali³o sie kana³owo ale wa¿ne jest te¿ to ¿e paliwo musi byæ zapalone na koñcu kana³u a nie przy dyszy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek700 && ( 2-gie ostrze¿enie )
Do³±czy³: 05 Gru 2007 Posty: 17
|
Wys³any: Pi± Gru 14, 2007 9:55 pm Temat postu: |
|
|
Elo,elo.Mam rozumieæ, ¿e je¿eli mam silnik z kakna³em to musze (zanim uformuje paliwo) od strony zatyczki wsypaæ np. P.cz. lub saletre z cukrem, wtykn±æ trzpieñ formuj±cy, osadziæ paliwo ,i wsadzic lont?
2pyt. Co to znaczy , ¿e bloczki paliwa s± inchibitowane.
P.S. Prosze o szybkom odpowied¼, i z góry dziêx. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sailor & ( 1-wsze ostrze¿enie )
Do³±czy³: 11 Gru 2007 Posty: 2 Sk±d: Z Kwantowni
|
Wys³any: Pi± Gru 14, 2007 11:28 pm Temat postu: |
|
|
ksard napisa³: | Inhibitowanie - to nic innego jak os³anianie.
Czyli zabezpieczenie powierzchni bloku paliwa przed p³omieniem.
Stosuje siê to w celu programowania ci±gu silnika.
Najczê¶ciej inhibituje siê powierzchniê zewnêtrzn± ziarna paliwa lub te¿ powierzchniê czo³ow±.
Pozdrawiam
KSADR |
Tak± odpowiedz dosta³em w skrócie. Wystarczy? _________________ CH3-CH2Cl+KOH-->CH3CH2OH + KCl |
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek700 && ( 2-gie ostrze¿enie )
Do³±czy³: 05 Gru 2007 Posty: 17
|
Wys³any: Sob Gru 15, 2007 5:36 pm Temat postu: |
|
|
Dobra ,ale powiedz co¶ otym co pisa³em w poprzednim p¶cie.(o zap³onie silnika ). |
|
|
Powrót do góry |
|
|
slu_1982
Do³±czy³: 21 Lip 2007 Posty: 341 Sk±d: Zza P³otu
|
Wys³any: Sob Gru 15, 2007 7:32 pm Temat postu: |
|
|
& solidarno¶æ? Robisz blok paliwa, robisz kana³, czekasz a¿ zastygnie, ³amiesz lont i go wciskasz w kana³.... proste ? _________________ myhv.org
Nowe forum wysokich napiêæ.
Nowa domena! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
..:::DAX:::..
Do³±czy³: 16 Sie 2007 Posty: 47
|
Wys³any: Sob Gru 15, 2007 9:22 pm Temat postu: |
|
|
Tu masz schemat jak to zrobiæ:
Lont okrêcasz ¶cis³o papierem z klejem lub ta¶m± papierow± tak aby z jednego koñca wystawa³o oko³o 1 cm a z drugiej ile chcesz. Wk³adasz to przez dyszê stron± po której wystaje 1 cm lontu. Nastêpnie wk³adasz w dyszê miêkki kawa³ek papieru tak aby wszystko trzyma³o siê razem i to tyle. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek700 && ( 2-gie ostrze¿enie )
Do³±czy³: 05 Gru 2007 Posty: 17
|
Wys³any: Nie Gru 16, 2007 1:46 pm Temat postu: |
|
|
Dobra dziêki, mam jeszcze ma³e pytanko , czy znasz jaki¶ niezawodny sposób maontowania stateczników do korpusu rakiety (aby by³y idealnie prosto ,i jakim klejem robisz to zazwyczaj). |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Macex111
Do³±czy³: 25 Gru 2007 Posty: 76 Sk±d: siê tu wzi±³em ??
|
Wys³any: Sro Sty 30, 2008 12:18 pm Temat postu: |
|
|
Witam chcia³bym pokazaæ<pomóc>przepis na silnik do rakiety.
Potrzebne Materia³y :
KNO3-65g
Sacharoza-35g
Wikol
Strzykawka 5ml
Ta¶ma klej±ca
No¿yczki
Gips <najlepiej budowlany schnie w 5 min.
Wiertarka
Patyczki do szasz³yków
Lont
Ta¶ma aluminiowa samoprzylepna
KORPUS SILNIKA :
bierzemy 50cm kawa³ek papieru kasowego i malujemy go wikolem
Nawijamy na strzykawce. Suszymy . Wysuszony korpus wk³adamy na nowo na strzykawkê . Obcinamy jej ten ogonek do wk³adania ig³y. Korpus jest ju¿ gotowy do gipsowania. Jako rozmiar dyszy u¿y³em patyczka do szasz³yków. OK nasz korpus jest gotowy !!:
PALIWO -Formowanie ziarna , Inhibitowanie :
Przed przygotowaniem paliwa we¼my siê za formê do odlewania ziarna.
U¿yjemy tej samej strzykawki co robili¶my korpus odcinamy jej górê tak ¿eby t³oczek swobodnie wychodzi³ na wierzch . Bierzemy kartkê a4 i ta¶mê klej±c± kleimy równymi pasami wzd³ó¿ przyklejamy dwa pasy ta¶my zwyk³ej <1,8cm>. Potem odcinamy nasz zafoliowany arkusz papieru . Wysoko¶ci NIE poprawiamy za to d³ugo¶æ tak do 4 cm. Wk³adamy ten odcinek do naszej strzykawki . Nasza forma jest ju¿ GOTOWA!!
Teraz czas na paliwo.
Wsypujemy do garnuszka 65g Saletry Potasowej i 35g Sacharozy , Dolewany do mieszanki 4 ³y¿ki sto³owe wody . Grzejemy a¿ do uzyskania ¿ó³to - z³otego karmelu . Jest to o wiele wiêcej ni¿ potrzeba nam na zrobienie jednego segmentu ale oto siê nie martwcie . ¯ó³to z³oty karmel zdejmujemy z garnka . Czekamy aby trochê wystyg³o . Toczymy Kulkê . Wk³adamy do woreczka strunowego . Odstawiamy ¿eby sobie odpoczê³o . W tym czasie jest chwila na sprz±tanie ;D . OK wk³adamy kulkê do RÊCZNEJ maszynki do mielenia miêsa . Gdy ca³± kulê przemielimy na py³ wsypujemy sobie do woreczka strunowego . Na JEDEN segment paliwa wystarcza oko³o jedna ³y¿eczka proszku . No wiêc wk³adamy do garnuszka
³y¿kê naszego py³u i grzejemy . Gdy osi±gnie konsystencjê mas³a orzechowego wk³adamy nasze paliwo do formy wk³adamy do niego te¿ patyczek od szasz³yka w celu wykonania kana³u . Gdy poczujemy ze paliwo sch³adza siê wyjmujemy nasz segment w obwolutce z papieru i tasmy i przek³uwamy dalej kana³ . Gdy ju¿ zaschnie czas na inhibitowanie tzn. zabezpieczenie przed przepaleniem najpierw silnika a potem rakiety .
Bierzemy kawa³ek folii aluminiowej samoprzylepnej do kupienia w Budowlanych . Wycinamy kawa³ek o szeroko¶ci ziarna i o d³ugo¶ci takiej ¿eby mo¿na by³o obkleiæ 2 razy .
OK Mamy gotowe ziarno , inhibitowane . A wiêc co dalej ??
Wk³adamy do ziarna 4 cm lontu visco . Wk³adamy do naszego korpusu. Resztê wolnej przestrzeni wype³niamy gipsem .
W miarê zainteresowania za³±czê zdjêcia
Pozdrawiam Macex111
Ostatnio zmieniony przez Macex111 dnia Sro Maj 14, 2008 12:04 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
beaker
Do³±czy³: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wys³any: Wto Maj 13, 2008 8:18 pm Temat postu: |
|
|
KYK napisa³: | Nie wiedzialem gdzie to napisaæ wiêc da³em to tu Gdy robiê SR dane:
Paliwko karmelek (65:35)
Masa paliwa 60g
D³ugo¶æ ziarna 10cm
Kana³ 6mm przez ca³± d³ugo¶æ
Dysza 7mm (cement:gips 1:3)
Korpus papierowy 4mm klejony wikolem i w ¶rodku nas±czony szk³em wodnym
Przepala mi punktowo ¶cianke (jak na zdj.)
a tak¿e czê¶ciej zdarza siê ¿e gazy przy maxymalnym ci±gu silnika wylatuj± przez górn± zatyczke tworz±c takie co¶
Po rozebraniu silnika okazuje siê ze w ¶rodku korpus jest prawie nietkniêty jedynie lekko nadpalony.
Nie wiem w czym tkwi problem dlatego kieruje te pytanie do Was, bo pod czas lotu przez takie rzeczy silnik traci energiê a tak¿e osmala od ¶rodka rakietê |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
beaker
Do³±czy³: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wys³any: Wto Maj 13, 2008 8:18 pm Temat postu: |
|
|
Witaj
Po pierwsze, fi kana³u musi byc równe lub wiêksze od fi przekroju krytycznego dyszy.
Problem zatyczki, nieszczelnosc po prostu, masa przyczyn, papier mo¿e sie zamoczyc od zalanej zatyczki, zatyczka moze nie dobrze "dociskac sie" do scianki srka. Niestety mocowanie w silniku z papieru jest problematyczne, sprobuj wkleic na zywicy. ew distal ZADEN POXIPOL!!
Jakie fi komory spalania? Daj grubszy korpus, powiedz mi jaki masz masz material na zatyczke?.
Pozdrawiam i przenosze |
|
|
Powrót do góry |
|
|
KYK
Do³±czy³: 31 Sie 2007 Posty: 116
|
Wys³any: Wto Maj 13, 2008 9:31 pm Temat postu: |
|
|
Komora spalania ma 2.5 cm szeroko¶ci. Korpus my¶lê ¿e dobry ale jak tak mowisz... A masa na zatyczke to cement:gips 1:3. Chcia³em robiæ silniki z pcv ale nigdzie nie moge znale¼æ odpowiedniej rury w moim mie¶cie. Maj± tylko takie do 1.5mm grubo¶ci przy 1.25" ale to o dupe ot³uc. To czym mam to uszczelniaæ, ¿ywic±? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
beaker
Do³±czy³: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wys³any: Wto Maj 13, 2008 9:47 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Jak dla 25mm, wiec silnika calowego 4mm to troszku przyma³o Wiec dowiñ jeszcze trochê papieru. Z zatyczk± spróbuj tak, kiedy zalejesz ju¿ paliwo, oddziel je od przysz³ej zatyczki jak±¶ przetyczk±, po prostu ma nie zamokn±c . Zalej zatyczkê pó³rzadk± mas±, samym cementem i postaw w pionie, dysz± w dó³, zatyczka powinna siê sama zagruntowac.
A co wa¿ne, korpus powinien byc jednolity, przy najmniejszej nieszczelno¶ci pomiêdzy warstwami ( a zw³aszcza pierwszymi) nie mo¿e byc luzu, gazy wedr± siê tam, i rozetn± nam korpusik jak ¿ylet±.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|